Trener z pizzą i drinkiem?! 

TAK! 

Przeczytaj ze zrozumieniem poniższy tekst, mamy nadzieję, że zmieni on Twoje podejście do jedzenia, naprawdę. Jest to racjonalne podejście do odżywiania, od kilku lat nie mamy efektu jojo, cieszymy się jedzeniem i nie rozpaczamy nad zjedzoną w gronie znajomych pizzą i wypitym drinkiem przy okazji urodzin. 

Po pierwsze najlepiej byłoby zamienić słowo „dieta” na „sposób odżywiania”.

Każdy jest na diecie. Jedni na lepszej inni na gorszej. Jedni na „zdrowej” inny na „niezdrowej”. Należy teraz zastanowić się, czy są produkty, które możemy nazwać zdrowymi w dzisiejszym świecie? Dieta to nasz aktualny sposób odżywiania. Nie szukaj w Internecie cudownych diet dzięki którym zgubisz 10kg w miesiąc. Na spokojnie, szczerze przeanalizuj produkty, których codziennie używasz i na początek wyeliminuj 1-2 rzeczy, które uznasz za „niezdrowe”. Samo takie działanie już sprawi, że poczujesz się lepiej.

Po drugie dieta ma być dla Ciebie, a nie Ty dla diety. 

Jeżeli chcesz stworzyć idealną dietę dla siebie odrzuć wszystko, co ogólnie jest uznawane za „zdrowe” ale kompletnie nie pasuje do Ciebie i nie czujesz się po tym dobrze. Dopasuj dietę pod swoje preferencje – tylko dzięki temu będziesz w stanie ją utrzymać przez długi okres czasu, bez załamań i większych odstępstw.

Po trzecie bądź nadzwyczajnie cierpliwy. 

W dzisiejszym świecie każdy chce mieć wszystko tu i teraz. Wszyscy poszukują tzw. „magic tabs”. Nie ma żadnej cudownej tabletki, żadnego cudownego spalacza, suplementu czy produktu. Zaakceptuj to. Jesteś człowiekiem i popełniasz błędy – jak każdy inny. Nie trać swojej energii na narzekanie tylko przekształć ją w energię do działania, a to przybliży Cię do Twojego upragnionego celu.

Po czwarte zaakceptuj siebie. 

Zawsze znajdzie się osoba, która będzie miała lepszy brzuch, zgrabniejsze nogi, lepsze pośladki, ładniejszą talię czy węższe ramiona. To nie jest ważne. Ludzie są zadowoleni ze swojego wyglądu tylko dlatego, że się akceptują i nie porównują do innych. 

Po piąte znajdź powody, dla których jesz.

Jeśli wydaje Ci się, że tabliczka czekolady rozwiąże Twoje problemy, poprawi Ci humor to masz 100% racji – wydaje Ci się 😀 Masz wpływ na swoje myśli i przekonania.  Znajdź prawdziwe przyczyny, dlaczego sięgasz po jedzenie. Jeżeli to zrobisz to będziesz mógł/mogła wyznaczyć inne zachowania, które tę potrzebę zaspokoją. Kolejnym etapem jest wprowadzanie zmian małymi kroczkami

Po szóste nie płacz nad rozlanym mlekiem.

Zjadłaś/łeś właśnie kolejną tabliczkę czekolady, mimo tego, że jesteś na ścisłej diecie. I co z tego? Skoro już zjadłeś – jest po fakcie 😉 Trzeba było się zastanowić przed zjedzeniem/wypiciem – wtedy jeszcze mogłeś/łaś coś zrobić. Jeżeli jednak olśniło Cię po fakcie – proszę czytaj dalej.

Po siódme ucz się na własnych błędach.

Każdy człowiek popełnia błędy. Różnica polega na tym, czy potrafimy się na nich uczyć. Jeżeli wydarzyło się coś, z czego nie jesteś zadowolony/na to odpowiedz sobie na pytanie: Co mogę zrobić następnym razem aby tego uniknąć? Dzięki temu będziesz wiedział/a jak reagować w przyszłości. Jeśli już jest po fakcie – wykorzystaj to jako naukę na przyszłość.

Po ósme nie tyjesz od pizzy/lodów/czekolady/ciastka lecz od nadmiaru kalorii oraz złych nawyków żywieniowych.

Bardzo często słyszymy, że przecież tyje się od słodyczy. Aby na pewno? I tak i nie. Tak przytyjesz jeżeli razem z kolejną tabliczką czekolady przekraczasz swój dzienny bilans kaloryczny. Spójrzcie na to inaczej. Wyobraź sobie tabliczkę czekolady zjedzoną między kolorową sałatką i koktajlem na szpinaku. Teraz wyobraź sobie tą samą tabliczkę zjedzoną między burgerem a pudełkiem lodów. Na nadmiar tkanki tłuszczowej nie wpływa pojedynczy produkt czy posiłek tylko całokształt naszego jedzenia. Właśnie dlatego przestań zakazywać sobie wszystkiego, znajdź w tym złoty środek, tylko wtedy dasz radę go utrzymać przez dłuższy okres czasu.

Po dziewiąte zawsze słuchaj swojego organizmu.

Wykluczając złe nawyki zauważysz pozytywne sygnały od Twojego organizmu. Śniadania białkowo-tłuszczowe są najlepsze? Dieta rotacyjna daj najlepsze efekty? Nie wierz w ślepo we wszystko, co przeczytasz. Jeżeli uwielbiasz owsiankę na śniadanie to ją jedz – nie zmuszaj się do jedzenia jajka z awokado. Wybierz to, po czym czujesz się dobrze, a nie to co akurat jest modne.

Po dziesiąte uśmiechnij się – bo możesz 😀