W społeczeństwie coraz większa świadomość co bardzo nas cieszy 😉

Cukier biały powszechnie uznaje się za produkt niezdrowy, pytanie brzmi czy słusznie ?

Cukier brązowy traktowany jest jako produkt ekskluzywny i zdrowszy, czy rzeczywiście taki jest ?

Postaramy się w tym wpisie rozwiać wszelkie wątpliwości 🙂

Cukier biały czyli wytwarzany z buraków najczęściej jest rafinowany, czyli przemysłowo oczyszczony. Melasa buraczana jest oddzielona i wykorzystywana w produkcji pasz czy gorzelniach. Jednak można spotkać w sprzedaży także cukier biały nierafinowany.

Cukier brązowy najczęściej spotykany jest w postaci nierafinowanej i poprzez to ma kolor brązowy (im więcej melasy tym kolor jest intensywniejszy) oraz zachowuje w swoim składzie składniki mineralne. Niestety nie rzadko można spotkać się także z cukrem brązowym rafinowanym, czyli producent stosuje karmelizowanie cukru białego rafinowanego.

Należy jednak pamiętać, że oba rodzaje cukru to sacharoza w prawie czystej postaci.

Rozpatrując kwestie kaloryczności oba rodzaje cukru w 100g mają ok. 400kcal. Dlatego dla osób liczących kalorie i dbających o swoją sylwetkę nie ma większego znaczenia jakiego cukru dodadzą do porannej kawy czy do słodkich posiłków.

Podsumowując już wpis zalecamy uważne czytanie etykiet i wybieranie cukru nierafinowanego lecz nie uważanie go za mniejsze „zło”. Cukier to cukier i każdy ma kalorie.

Odpowiadając na pytania z początku wpisu cukier ma złą renomę i ogólnie uważany jest za produkt niezdrowy i na niego zwala się problemy z nadwagą, otyłością i innymi chorobami cywilizacyjnymi. Naszym zdaniem nie jest to prawda.

Naszym zdaniem nie szkodzi sam produkt, tylko ilość tego produktu.

Nie rozpatrujmy produktów pod względem „zdrowe” czy „niezdrowe”, tylko patrzmy ile dany produkt ma kalorii bo w przypadku ww. produktów kalorii jest tyle samo, a przecież cukier brązowy uważany jest za „zdrowy” 🙂