„Ja już naprawdę mało jem a waga ani drgnie” – znany i stały tekst osób borykających się z nadwagą lub otyłością.

Często spotykamy osoby, które mają problemy z wagą, a dokładniej z nadmiarem kilogramów. Osoby te od kilku miesięcy, a czasem nawet lat próbują schudnąć, a mimo to niestety stoją w miejscu.

Jaka może być tego przyczyna?

To co powtarzamy co chwile od dłuższego już czasu -> brak deficytu kalorycznego! 

Niby proste ale okazuję się że wcale nie. Wiele osób stara się naprawdę bardzo mocno, a mimo to efektów niestety nie ma.

Z naszych obserwacji wynika, że największy problem stanowią weekendowe wyjazdy i spotkania ze znajomymi! 

Jeżeli w czwartek na obiad jesz fileta z kurczaka z ziemniakami i warzywami, a w niedziele wybierasz się na burgera czy pizze musisz wiedzieć ile kcal i tłuszczu więcej przyjmiesz! Musisz zdać sobie sprawę o ile więcej kalorii w ciągu doby przyjmiesz, jeżeli u znajomych podjadasz przez cały wieczór ciastka, słodycze czy chipsy. Alkohol to kolejne kalorie, które nasz organizm musi przetworzyć. 

Przygotowujesz coś specjalnego zdrowego dla domowników? Musisz wiedzieć, że to też ma kalorie i mimo że jest super zdrowe i tak możesz od tego nabrać dodatkowych kilogramów!

Kawa w drodze do pracy? Duża Mocha bez cukru (420ml) ma prawie 400 kcal! Jeżeli dodamy do tego cukier, bitą śmietanę, czekoladę możemy spokojnie dobić nawet do 700 kcal! Dla kobiety może to być połowa jej dziennej puli kalorii. Tu prawdą może być stwierdzenie „mało jem”, a kto liczy to co pije w ciągu dnia ? Często o tym zapominamy…

Chcesz pozbyć się uciążliwych kilogramów i wykonać prawidłową redukcję ?! Musisz wiedzieć ile kalorii przyjmujesz z tego co jesz i pijesz, żeby wiedzieć czy rzeczywiście jesteś na deficycie kalorycznym!

Nie mówimy, że każdy z ww. produktów jest do wyrzucenia, jednak musisz zachować umiar, aby nie przekraczać diametralnie swojego zapotrzebowania  w innym przypadku niestety wymarzona sylwetka będzie się coraz mocniej oddalać!

Jesteśmy tylko ludźmi i zdarza nam się czasami „popłynąć”, ważne jest, aby szybko wrócić na właściwe tory. 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, na naszej grupie na FB – Świadome trenowanie i odżywianie w domowym zaciszu – dostępne jest Video na ten temat.